فروشگاه تهران چوب دارای نماد اعتماد الکترونیکی است. با خیال راحت خرید کنید.

ایمیل

info@tehranchoob.com

ساعات کاری

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 19

همه چیز درباره انواع روکش ام دی اف

همه چیز درباره انواع روکش ام دی اف

ام دی اف خام تولید شده توسط کارخانه‌ها با تصور بسیاری از افراد در مورد آن متفاوت است. ظاهر جذابی که همه افراد با آن آشنا هستند، توسط روکش‌های مختلف ایجاد می‌شود. برای روکش کردن ورق خام از پوشش‌های بسیار متفاوتی از چوب طبیعی گرفته تا مواد مصنوعی استفاده می‌شود، اما روکش‌های مصنوعی همیشه بیشترین طرفدار را دارند. این امر به علت خواص ارتجاعی بالا و البته تنوع بالا در رنگ و طرح آن‌ها رخ می‌دهد. روکش ام دی اف در واقع یه پوشش چسبی است که تحت دمای بالا و فشار پرس به ورق خام چسبانده می‌شود. ملامین، لمینت، لترون، پی وی سی و های گلاس معروف ترین آن‌ها هستند. در ادامه بیشتر با هر کدام از روکش‌ها آشنا می‌شویم.

روکش پی وی سی (ممبران)

پی وی سی (PVC) یک محصول پلیمری است که کاربردهای فراوانی در بسیاری از صنایع دارد. از این ماده به عنوان یک روکش ام دی اف در دوطرف آن استفاده می‌شود. پوشش پی وی سی کمک می‌کند برخی از خواص mdf بهبود پیدا کرده و به محصولی بهتر تبدیل شود. ورق‌های پی وی سی در انواع طرح و رنگ قابل استفاده به عنوان روکش هستند. علاوه بر این، پیوی سی به صورت نواری نیز در بازار وجود دارند. تولیدکنندگان لوازم چوبی و نجاری از آن برای پوشاندن لبه‌های برش خورده ورق استفاده می‌شوند.

روکش ملامین ام دی اف

ملامین یک ماده پلیمری که به دلیل فرایند تولید خاصی که دارد، در صنایع پلاستیکی بسیار محبوب است. ملامین نوعی لمینت است که تحت فشار پایین تولید شده و به لمینت فشار پایین (LPL) شناخته می‌شود. پوشش ملامینه یکی از موادی است که به عنوان روکش ام دی اف و نئوپان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روکش برای محافظت در برابر رطوبت، خط و خش، حرارت و موارد دیگر استفاده می‌شود. روکش‌های ملامینه به کمک دمای بالا و فشار به ام دی اف و نئوپان می‌چسبند.

این نوع روکش mdf در بازه وسیعی از طرح و رنگ قابل استفاده است. تنها محدودیت آن این است که نمی‌توان روکش ملامینه با ظاهر براق تولید کرد. همانند پی وی سی، از ملامین هم می‌توان برای پوشاندن لبه‌های برش خورده استفاده کرد. استفاده از آن‌ها بر روی لبه علاوه بر بهبود ظاهری، کمک می‌کند که محصول نهایی لبه‌های تیز نداشته باشد. پوشش ملامینه در برابر حرارت، خط و خش، رطوبت و سایش مقاوم است اما در برابر مواد اسیدی و قلیایی مقاومت بالایی ندارد.

روکش لترون

روکش کاغذی لترون یکی دیگر از موادی است که به عنوان پوشش نهایی بر روی انواع محصولات چوبی مانند ام دی اف استفاده می‌شود. این پوشش به دلیل ساختار و قیمت پایینی که دارد در برابر رطوبت، حرارت و خط و خش مقاومت چندانی ندارد. اما همچنان یکی از پرطرفدارترین پوشش‌های ام دی اف در مکان‌های دور از رطوبت و کاربردهای عادی است. این نوع روکش ام دی اف به صورت رول کاغذ روی ورق بازشده و تحت فشار روی آن می‌چسبد. در این روش مهم است که سطح تخته ام دی اف تمیز و همچنین صاف و صیقلی باشد تا روکش به خوبی روی سطح بنشیند.

روکش ام دی اف هایگلاس

ورق‌های هایگلاس امروزه به طور گسترده در ساخت کابینت و دیگر تجهیزات چوبی مدرن استفاده می‌شوند. ورق‌های هایگلاس ظاهر بسیار جذاب و به روزی دارند و در مقایسه با ام دی اف‌های رنگ شده هزینه تمام شده کمتری دارند. برای ساخت این نوع ورق‌ها از ام دی اف به عنوان هسته مرکزی استفاده می‌شود. سپس یک لایه پلکسی گلس بر روی آن قرار گرفته و ظاهری درخشان و براق به mdf می‌دهد. پلکسی گلاس در واقع نوعی ماده پلاستیکی سبک است که ظاهری شیشه ای دارد. اکثر ورق‌های با روکش ام دی اف هایگلاس دارای ظاهری درخشان تنها در یک سمت خود هستند. با این حال در بازار می‌توان ورق‌هایی با دو سمت براق پیدا کرد. این نوع ورق‌ها در انواع طرح و رنگ در بازار موجود بوده و قابل خریداری هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیگر مقالات ما


انواع چسب چوب مورد استفاده در صنایع
  • 18
  • آگوست
  • انواع چسب چوب مورد استفاده در صنایع

    برای ساخت هر وسیله چوبی و اتصال تکه‌های چوب به یکدیگر، به ابزاری مانند میخ و چسب چوب نیاز است. اتصالی که ایجاد ...

    همه چیز درباره انواع روکش ام دی اف
  • 25
  • آگوست
  • همه چیز درباره انواع روکش ام دی اف

    ام دی اف خام تولید شده توسط کارخانه‌ها با تصور بسیاری از افراد در مورد آن متفاوت است. ظاهر جذابی که همه افراد ...

    کدامیک از انواع ورق چوبی مناسب کار شما است؟
  • 26
  • آگوست
  • کدامیک از انواع ورق چوبی مناسب کار شما است؟

    در چندین سال گذشته، کاربرد چوب در صنعت ساختمان به طور گسترده ای افزایش پیدا کرده است. این علاقه تا حدی ناشی از ...

    ارتباط با ما


    آدرس

    تهران، بزرگراه شهید دوران، بالاتر از میدان مهتدی، روبروی شهرک زینبیه